גם אצלכם? / "אמא ותיקה" / מגזין נשים / 10.3.10

גם אצלכם דוד המים מתפוצץ בערב שבת, והמים נוזלים לתוך ארון החשמל וגורמים לקצר בכל הבית, ודווקא באותו יום השיפוצניק הקבוע והמסור שלכם נסע עם משפחתו לסופ"ש בצימר?

גם אצלכם מתברר שמיחם המים החדש שקניתם לפסח הגיע בלי מכסה, ואתם מגלים זאת כשלוש שעות לפני ליל הסדר, לפני שבאים אליכם 23 אורחים לחג, כשאתם הולכים למלא את המיחם במים?

גם אצלכם הרכב נתקע בדרך בערב פסח (של שנה אחרת), כשקפצתם לקנות כמה עציצים במשתלה, ואתם מוצאים את עצמכם במוסך, שעתיים לפני שבאים אליכם האורחים שהזמנתם לליל הסדר?

גם אצלכם הילד נזכר שהוא צריך להביא למחר לכיתה כרוב סגול או גמבה צהובה, חמש דקות אחרי שסגרו את הסופר, וכעת לכו תחפשו אצל השכנים את המצרכים האלו?

גם אצלכם הילדה צריכה להכין מהיום למחר עבודה במדעים בתחום שרק פרופסורים באוניברסיטה שולטים בו, ולאחר שהיא מתאמצת ומתייגעת מול המחשב מרגע שחזרה מבית הספר ועד הערב, אתם שולחים אותה להתקלח ולישון ונשארים להמשיך לכתוב את העבודה עד שלוש לפנות בוקר?

גם אצלכם קורה שהגעתם ברגע האחרון למסיבת כיתה, פתחתם את מצלמת הווידיאו וגיליתם ששכחתם להטעין אותה או ששכחתם את הקלטת על השולחן?

גם אצלכם יש מאחורי הדלת בחדרו של הילד ערימה של מיליוני תיקים ותרמילים, שאין לכם מושג מתי הם התקבצו ונכנסו לחייכם, אבל כאשר הילדה צריכה תרמיל רגיל ופשוט לטיול – אף לא אחד מהם נמצא ראוי ומתאים לצרכיה, ואתם הופכים את הבית באחת עשרה בלילה כדי למצוא תרמיל?

גם אצלכם הילד שכח את שק השינה שלו ברחבת הכותל במסגרת הטיול השנתי, וכאשר חזר לקחת אותו גילה שחבלני משטרת ישראל פוצצו אותו, והוא ממשיך את הטיול השנתי בלי שק שינה?

גם אצלכם קרה שיצאתם להקפיץ את הילדה לחברה, ומכיוון שמדובר בנסיעה של שלוש דקות בתוך היישוב יצאתם מהבית יחפים, אבל מכיוון שהמכונית שלכם ישנה ומד הדלק בה מקולקל, מצאתם את עצמכם בכניסה ליישוב בלי דלק, בלי נעליים, ביום חמסין שבו הכביש לוהט מכדי לדרוך עליו, מחכים שמישהו יבוא לחלץ אתכם?

גם אצלכם הרכב שהבעל הביא מהעבודה נגנב במהלך שבת חתן משפחתית במלון בבאר שבע, ואתם טרודים במשך כל השבת למצוא לשמונת הנפשות שלכם, על תיקיהם, על תרמיליהם, על בגדיהם ועל קולביהם – סידורי נסיעה במוצאי שבת הביתה?

גם אצלכם הילדים הם כמו מדינה; זקוקים לעצמאות, אבל אתם בתור הורים דאגניים וחצי-פולניים ומתנהגים לפעמים כמו האומות המאוחדות ומהססים אם להעניק להם אותה? ואם קורה שהענקתם לילדה את אותה עצמאות ואישרתם לה לנסוע לבד עם חברה לעיר אחרת בשלושה אוטובוסים, כאשר היא מתקשרת לשאול למה היא בפתח תקווה ולא ברעננה, מתברר שהילדה והחברה עלו על הקו הנכון, רק בתחנה ההפוכה?

גם אצלכם קרה שקניתם ברשת גדולה נדנדה לחצר לכבוד הקיץ שהגיע, והצעתם לילדים לבנות אותה בתור פרויקט אישי (בעודכם מעודדים אותם שזה בדיוק כמו לבנות את הדגמים בביצת ההפתעה), אבל לאחר שעתיים של בניית הנדנדה מתברר שאחד החלקים פגום והנדנדה יוצאת הפוכה לגמרי וכעת צריכים לפרק אותה, להחזיר לקופסה ולנסוע להחליף בחנות?

גם אצלכם קרה שהחלטתם לקחת את הילדים להופעה, התארגנתם בשתי מכוניות, אספתם במכונית אחת את הסבתא ובמכונית השנייה שני בני דודים, עמדתם בתור לחניון, סחבתם את כולם ודִרבנתם אותם למהר, וכאשר הגעתם לכניסה לאולם התברר שההצגה תתקיים מחר והתבלבלתם ביום?

רק רציתי לדעת אם כל אלו קורים גם לאחרים. אם גם אצלכם כל מה שאתם קונים פגום או חסר, אם גם אצלכם הפרוסה תמיד נופלת על הצד המרוח והכול קורה בערב פסח. כי תמיד נדמה לנו שכל אלו קורים רק לנו...